Philharmonie

2010-07-13, 00:18:06 / Kategori: Fotografier













Foton tagna med Nikon D80 + kitobjektiv 18-55/3,5-5,6 i brist på annat bra stadsobjektiv :<

Här kommer första bunten med bilder från när jag var i Berlin i veckan :D Dessa bilder är faktiskt tagna sista kvällen, möhö. Vi gick längs floden Spree och bland alla urgamla muséer som är byggda i egyptisk stil och sen förbi Berliner Dom (bild 1,6).
Rubriken till inlägget är egentligen ett namn på en konsertarena i Berlin, men tyckte det passade så bra in till de här bilderna, haha : D
Alla namn på byggnader och stadsdelar i Berlin är så grymt fina. Några stadsdelar är Charlottenburg, Shöneberg, Wedding, Ruhleben (= lugnt/fridfullt liv), Weissensee (= vitt hav) osv osv. Varför kan vi inte ha såna namn här i Götet? haha. D:

Hade en awesome helg i en grym stad iallafall, och med 39 grader varje dag! Helt sinnes. Gick knappt att vara ute, och jag vet inte hur mycket cola och glass jag köpte på de fyra dagarna. Mycket pengar brändes där alltså, haha.

Berättar mer om resan och lägger upp fler bilder imorgon antar jag, för nu är jag så sjukt trött.
Niiiiiight.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?