Berlin#2

2010-07-14, 00:45:47 / Kategori: Fotografier







Foton tagna med Nikon D80 + kitobjektiv 18-55/3,5-5,6

1. Brandenburger Tor
2. Friedrichstrasse
3. Vårt hotell vid Alexanderplatz
4. Alexanderplatz


Höhö, lite random bilder från resan. Alltså åh, jag verkligen njuter när jag är utomlands för det finns så mycket som inte finns hemma. Som typ STARBUCKS! Blev överlycklig när jag hittade ett precis utanför hotellet haha :'D
Varför öppnar man inte Starbucks i Sverige? Varför ska vi envisas med att ha Franks Coffee och Espresso house? :(
Anyway. Vi testade ett nytt hotell denna gången. Vi har bott på samma hotell fem gånger så det kändes som om det var dags att byta, haha. Vi tog Park-Inn, som har 37(!) våningar. Och vi bodde på 27. 8D. Hotellet är 150 meter högt och ändå är man inte ens halvvägs upp för TV-tornet (bild 4) som ligger precis utanför fönstret, haha.

Något som skrämde skiten ur mig var när jag satt i fönstret och åt - och ja, jag vet, random ställe men utsikten ftw! - min bagel från Donkin' Donuts och så flyger det plötsligt förbi en människa utanför fönstret. Fallandes ner mot marken, alltså. Gissa om jag satte min bagel i halsen innan jag spottade ut den över hela golvet, eheh.
Det visade sig att man kan tydligen hoppa bungyjump från hotelltaket för en peng om man känner för det. NÄMEN!
Jag menar, att hoppa ner mot vatten kan jag förstå. Men....asfalt? Nah, inte så lockande.

Haha, jag gillar att jag bara uppdaterar nattetid typ (y)
Ska bättra mig! Men idag har jag degat hos Therese i x antal timmar så det fick bli så här igen mehe.
NATTI



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?