Play with geometry

2010-09-07, 22:00:20 / Kategori: Fotografier






Här är ett par testbilder jag tagit med mitt Sigma 10-20. Har fått leka väldigt mycket med det och testa mig fram, för att fota med vidvinkel är sjukt mycket svårare än man tror! Det är svårt att få till en bra bildkomposition när  perspektivet är så brett. På dessa bilder ser man ju ändå effekten man får till, att saker kan se mycket större ut än vad de är ur en speciell vinkel, och att bilden kan se aningen välvd ut. Speciellt när man fotar landskap! Himlen ser helt sjukt cool ut! Måstemåstemåste köpa ett gråfilter bara, det mörkar ner himlen och blir riktigt effektfullt.

Ska dra med kameran till skolan imorgon till en bilduppgift, så kommer nog fota lite stadsbilder imorgon med Sigmat. Så då kommer det nog upp ett par bilder som inte är såhär halvslarviga <: haha. Har hittat ett par riktigt användbara tips när det kommer till vidvinkel så jag tänkte fota lite och sedan lägga upp dem. Håll utkik : D



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?