Old school

2010-07-25, 19:58:06 / Kategori: Fotografier







Tagna med Nikon D80 + Nikkor AF 50/1,8D

Hahah, jag antar att ni trodde en helt ny svindyr kamera, right?
Hell no, den här puddingen hittade jag för 50-lappen på en loppis typ, haha. Eftersom jag inte hade något bättre för mig så kunde jag lika gärna hänga med mam&pap + ölandsborna till nåt....2nd hand/antik/loppisställe. Och där bara låg den och skräpade. Jag är inte direkt någon expert på gamla kameror men som tur är kan pappa en del om dem. Det är i vilket fall en Afga Silette LK efter min research, från 60-talet och gjord i tyskland. Optiken är 45mm f2,8. Så det är ju inte illa pinkat. Den ser bra ut på min hylla möhö. Nu ska jag bara köpa en film också och se om bilderna är något att ha. Jag hoppas bildkvalitén är lite sådär..halvdålig och..gammal helt enkelt! Haha, det är så fint. : D 




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?