Eyes wide shut/nimrod

2010-10-18, 19:48:41 / Kategori: Inspiration


Se in i mina ögon. Djupt in. Kom riktigt nära. Titta. Ser du? Ja, det gör du. Notera hur månens sken gnistrar i dem. Märk kristallerna som bildar allt det där blåa och den mörka ringen runt dem, som en rund swimmingpool med azurblå vatten i kontrast mot ögonvitans reflexer. Har du registrerat det förut? Titta noga på formen och hur den omges av en allé av mörka fransar. Ett led av ryska prima ballerinor som dansar med sina kraftfulla kroppar varje gång jag blinkar.
Javisst.
Och om ögonen är själens spegel så är ögonbrynen ramen. Har du lagt märke till skrattrynkorna i min ögonvrå? Tagit notis om formen av mina ögon? När jag skrattar böjs ögonbrynen följsamt och när jag ler får ögonen ett annat djup. Som en fotolins kan du se mina irisar vidgas. Du ser, det är svårt att inte se. När du tittar på det sättet uppfattar du alla sköna detaljer.
Eller hur?
I min iris kan du se din egen bild. Din egen skönhet. Ditt hänförda fotografi. Ditt fascinerat trollbundna leende. Du är förlorad i fägringen. Dina kinder rodnar av hettan som sprider sig i din kropp.
Där, sluter jag mina ögon och fångar din själ.
Det är så det går till när jag bemästrar dig. Lurar. Tar kontroll över dig.
Som en fluga, fast i ett spindelnät ser du mig genom dina facettögon. Nu ser du äntligen hela mig genom alla dina miljontals granskade blickar. Och nu ser du på riktigt.
Mitt byte. Mitt offer.
Du inser att jag äger dig.

Självklart har du bara dig själv att skylla.

För jag rådde faktiskt dig att se. Titta granskande. Använda ögonen.




från www.nimrodfobi.blogspot.com
åh, vad jag vill att han ska börja skriva igen.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?